test

onsdag 31 augusti 2011

Visa att du bryr dig


Vilket var det viktigaste budskapet som Lars Losvik förmedlade på timlärarmötet i Lovisa Mi i går kväll? Jag funderade på frågan medan jag körde hemåt i mörkret med regnet smattrande mot framrutan.

Tre i topp för mig blev nog:

1) Visa att du bryr dig.

2) Uppfostra din grupp till konstruktiv samvaro.

3) Lär dina deltagare lyckas och följ dem hela vägen: då de påbörjar, då de i lugn och ro övar sig och hjälp dem sedan till sist att bli färdiga.

På humorsidan var det fint att bli påmind om vissa saker:
-glöm den inledande självmordsrepliken ( förlåt att jag är sen och inte så insatt i ämnet)
-vår hjärna är oerhört komplicerad och samtidigt väldigt enkel - alla går dit där det doftar kaffe.



Deltagarna på bilden satt lugnt kvar och följde med föreläsningen trots att jag klart kunde känna kaffedoften sprida sig i rummet när pausen närmade sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar